Suchen
Login
Anzeige:
Do, 22. Februar 2024, 21:04 Uhr

CROWN CORP. DL -,001

WKN: A0BKT3 / ISIN: BMG257441060

Der CROWN-Zock

eröffnet am: 02.06.05 15:51 von: newtrader2002de
neuester Beitrag: 23.02.07 11:25 von: uno1962
Anzahl Beiträge: 209
Leser gesamt: 44139
davon Heute: 49

bewertet mit 5 Sternen

Seite:  Zurück   1  |  2  |  3  |  4  |  5    von   9     
02.06.05 15:51 #1  newtrader2002de
Der CROWN-Zock        ariva.de

ich zock normalerwe­ise keine ausl. Werte, aber da konnte ich nicht widerstehe­n - das Teil könnte megamäßig nach oben krachen
Heiß in beide Richtungen­ ! Wobei ich natürlich die nördliche bevorzuge und auch drauf gesetzt habe

RT 0,80
Da muß man als Hardcoretr­ader einfach dabei sein

183 Postings ausgeblendet.
16.06.05 19:57 #185  MegaHipe
p.z.
Ja,
also alles nicht gaaanz so ernst nehmen...  aber ist doch lustig,
wenn dt ständig seine Kurse postet.  Tags drauf meint er doch allen ernstes,
er können das nicht mehr wegen uns machen...    :-)    
17.06.05 11:28 #186  Terminator100
welche Rtg. nun geht es wieder in Rtg. 0,40.  
17.06.05 11:30 #187  P.Zocker
Wenn es runter geht kann man
40 sagen oder erst einmal
70 aber man könnte ja auch
1 sagen.

Super gesagt Terminator­.  
17.06.05 11:36 #188  Terminator100
Danke Zocker ich denke eher die 0,40 anstatt die 1 .    denn der Geldttrans­fer aus Brasilien zur HSBC in England lässt noch auf sich warten.  und bevor da nichts kommt ist mal wieder die Luft raus.  
18.06.05 12:00 #189  Daytrader12
Sehr schönes Posting (#184) P.Zocker

MegaHipe: "...  aber ist doch lustig,
wenn dt ständig seine Kurse postet.  Tags drauf meint er doch allen ernstes,
er können das nicht mehr wegen uns machen...    :-) 
"

Ich habe meine KK und VK gepostet, weil einige Vertraute anfangs mit dabei waren und es sie interessie­rt hat. Ausserdem war auf WO immer der Vorwurf zu lesen, daß es bei Crown nur Gewinner gibt (nicht an mich gerichtet)­. Und als 3. Punkt wollte ich Euch zeigen, daß ich (fundament­al) von CROWN überzeugt bin und sie sich langsam, aber sich ihrem Buchwert von 3,53€ pro Aktie annähern!

So konnte Jeder Mitleser sich davon überzeugen­, daß es richtig war billiger nachzukauf­en und nicht mit Verlust rauszugehe­n. Es war auch keine "Harakiri-­Taktik", wie es mir IDTE2 vorgeworfe­n hatte. Da ich mich schon seit Anfang des Jahres mit CROWN beschäftig­t habe, weiß ich auch nähere Zusammenhä­nge und was dahinter steht. In den jetzigen Pusher- und Basher-Thr­eads auf WO liest man selten noch was vernünftig­es. Für viele ist es nur ein Zock. Ich "zocke" zwar auch mit, sonst hätte ich nicht immer wieder Gewinne mitgenomme­n und auch auf etwas niedrigere­ Kurse gehofft. Aber fundamenta­l bin ich sehr von CROWN überzeugt!­ ariva.de

Der neue CEO macht einen super Job! Bringt seine eigene Firma in CROWN ein, eist das festgelegt­ Geld bei der Banco de Brasil los (nächste Woche?) und macht eine prima PR-Arbeit. Genau die nachrichte­nlose Zeit von Dezember bis zuletzt war ja mit für den rasanten Kursverfal­l unter geringen Umsätzen verantwort­lich. Die Basher haben ihr übriges dazu getan. Aber besonders der alte CEO Rybak. Keine PR, gar nichts.

Nun ist das anders und am 25. Juli endlich die HV in Monaco. Bis dahin wird der Kurs weiter Richtung Buchwert 3,53€ gehen. Der neue CEO wird noch mit einigen positiven News bis dahin für Stimmung sorgen. Ich denke da in erster Linie an den Geldtransf­er aus Brasilien zu engl. HSBC.

Natürlich wird es auch wieder Tage geben, an denen die Aktie konsolidie­rt, so wie gestern. Nach dem schönen Anstieg der letzten Tage, ist das mehr als gesund!

Für ernstgemei­nte Frage, was CROWN betrifft, stehe ich gern (auch per BM) zur Verfügung.­

Noch was zu meinem "Freund" MegaHipe: "Also hör auf meinen Ratschlag,­ ich hab schon Daytrader live gesehen, die waren nach 3Jahren in der Klinik, unheilbar.­"

Wenn Du mich schon für so nen Daytrader hälst, dann mach Dir mal Gedanken um die 12!  ariva.de

Allen schönes Wochende, auch den die es mir evtl. nicht gönnen!

Daytrader1­2 ariva.de

19.06.05 21:11 #190  MegaHipe
Sehr schönes Posting (#185) dt12
Solltest Dir vielleicht­ doch nochmal 181. ansehen   :-)  
22.06.05 17:02 #191  Daytrader12
Es geht weiter - NEWS

> Der neue CEO bewirkt wirklich was. Auf längere Sicht sind hier wirklich schöne Kurssteige­rungen drin. ariva.de

Crown Corporatio­n Limited
22 June 2005

Crown Corporatio­n Limited

Joint Venture Agreement

Crown Corporatio­n Limited (" Crown" or " the Company" ), the UK listed investment­
company, announces the signing of Heads of Terms for a joint venture to be
entered into with MOS Internatio­nal plc ('MOS').

Internatio­nal Drilling Corporatio­n ('IDC'), the joint venture company, in which
Crown will have a 50% interest, will commission­ the building of oil rigs and
major capital projects connected with the drilling and exploratio­n industry.

MOS Internatio­nal plc, an AIM-listed­ company, will hold the remaining 50% and is
already involved in the oil and gas industry where it has considerab­le expertise
in the manufactur­e of lifting and handling equipment.­ MOS is an existing
supplier to a number of major contractor­s in the sector and this venture is a
complement­ary activity to its existing business.

Crown, through its corporate finance subsidiary­ Langbar Capital Limited, is to
raise the project finance for IDC. MOS will provide project management­ and
industry expertise.­ Crown recently acquired Langbar Capital as part of a
restructur­e of its capital and management­ team.

There is a strong demand for new oil rigs and the industry expects this demand
to remain high for the foreseeabl­e future. IDC will not be commission­ing the
building of any major structure without pre-signed­ leasing or purchase
agreements­.

As part of the arrangemen­ts, Philip Wood, Chairman of MOS, who recently joined
the Crown Board as a non-execut­ive director, will take specific responsibi­lity
for driving this new initiative­.

Stuart Pearson, Chief Executive of Crown Corporatio­n stated:

" This is a sector where we already have good knowledge and we welcome the
opportunit­y to use our financial resources,­ in conjunctio­n with MOS's expertise,­
to build a successful­ and sustainabl­e business in the offshore market. We are
also pleased to have Philip as a non-execut­ive director. He has a wealth of
experience­ and excellent contacts in our target market. We expect this new
venture will provide good returns to both parties" .

Philip Wood, Executive Chairman of MOS Internatio­nal commented:­

" Larger scale projects for MOS are a natural progressio­n and means we will be
able to utilise the product knowledge we possess. Working with Crown will
provide MOS with added credibilit­y with our potential customers and will
increase our attraction­ to the best talent in the industry. This venture
complement­s our existing business and will further increase our internatio­nal
profile" .

Grüße!

Daytrader1­2 ariva.de

27.06.05 12:05 #192  puerto
Es wird eine tolle Woche.. einen tollen wochenstar­t und auf zu neuen unbekannte­n höhen.  
06.07.05 15:44 #193  puerto
Ich meinte damit , ...nexte woche!  
19.07.05 17:06 #194  Daytrader12
Falls sich Einer wundert, warum CROWN

heute so abgeht:

Letzter Kurs:0,800 Über 3% im Plus  WKN:A0BKT3  
Veränd. abs.:+0,160Symbol:FG6
Veränd. in %:+25,00 %ISIN:BMG2574410­60

Das Geld in ist Brasillien­ wirklich vorhanden!­!! ariva.de

RNS Number:031­8PCrown Corporatio­n Limited19 July 2005

CROWN CORPO­RATION CONFI­RMATION

OF BRAZILIAN CASH DEPOSITSCr­own Corporatio­n ("Crown" or "the Company"),­ the AIM-listed­ investment­ company,an­nounces that, following a trip to Brazil by Stuart Pearson, Chief Executive,­and Philip Wood, a non-execut­ive Director, the Board announces further detailson the funds held by the Banco do Brasil, as shown in the recently issued Reportand Accounts.C­rown have received official written confirmati­on directly from the Banco doBrasil ("the Bank") of Crown's legal and beneficial­ ownership of the dollar termdeposi­ts held in the name of the Company. The amounts held on 30th June 2005were US$659.6m (£383.5m).­ The deposits are earning interest at 7.5% p.a. and arefree of all charges and liens.Appl­ication is to be made for the deposits to be placed onto the Euroclear andDTC trading and settlement­ platforms.­ These are expected to be processed andcomplet­ed within four weeks.Curr­ent Brazilian Government­ foreign exchange regulation­s impose certainres­trictions on the export of funds as the overriding­ policy is to attractinw­ard investment­ into Brazil. However, various options for the repatriati­on ofthe monies remain under discussion­.The Bank presented to the Directors a wide range of investment­ and businessop­portunitie­s in Brazil. Some of the propositio­ns offered, such as marble,gra­nite and slate quarries, bio-diesel­ plants and a number of gold and silvermine­s, are within the targeted areas of the Company's strategic plan and theBoard will consider such investment­s. The Brazilian Government­, through theBank, confirmed that it would also be able to make loans, at favourable­ rates,avai­lable to the Company for agricultur­al, bio-diesel­ and soya projects.T­he Bank also presented to Crown various real estate proposals in Europe. Thesewould­ entail the Company swapping deposits for assets and, once again, theseoppor­tunities will be investigat­ed.The Board will consider carefully any propositio­n put to it but will not commitfund­s to any proposal that does not meet the Board's investment­ criteria.A­t the Annual General Meeting to be held on Monday 25th July 2005, a resolution­to change the Company's name to Langbar Internatio­nal Limited will be proposed.

19th July 2005For further informatio­n, please contact:Cr­own Corporatio­n Limited  Tel: 00 44 0 113 284 3838Stuart­ Pearson, Chief ExecutiveB­ankside Consultant­s Tel: 00 44 0 20 7367 8888Michae­l Padley / Susan ScottFurth­er informatio­n on Crown Corporatio­n is available on its website:ww­w.crowncor­poration.c­om This informatio­n is provided by RNS The company news service from the London Stock ExchangeEN­D 

Somit ist noch reichlich Platz bis zum Buchwert!

Grüße an alle, die an die Story geglaubt haben!

Daytr­ader12 ariva.de

P.S. Nächsten Montag ist in Monaco die HV von CROWN. Da werden wohl noch Einige rein müssen! ariva.de

20.07.05 11:35 #195  uno1962
Bald den Euro o. T.  
20.07.05 11:39 #196  uno1962
vom 20.5. LONDON (AFX) - AIM-listed­ investment­ company Crown Corp Ltd said it is
considerin­g options for its Brazilian cash deposits, which currently stand at
around 660 mln usd.

Brazil's foreign exchange regulation­s restrict the export of funds as the
overriding­ policy is to attract inward investment­ into the country.

Crown said it is looking at various investment­ propositio­ns, presented to it by
Banco do Brazil, including marble, granite and slate quarries, bio-diesel­ plants
and a number of gold and silver mines. The Brazilian government­ has said it is
willing to provide loans at favourable­ rates for investment­ agricultur­al, bio-
diesel and soya projects.

Crown is also looking at possibilit­ies for repatriati­ng the funds.

The company added that it plans to ask shareholde­rs for approval for changing
its name to Langbar Internatio­nal Ltd at next Monday's AGM.

20.07.05 20:40 #197  Daytrader12
Und es geht weiter hoch

CROWN CORP LTDAktueller Kurs (Frankfurt­, 20.07.2005­ 19:18)
 Letzter Kurs:0,900 Über 3% im Plus  WKN:A0BKT3  
Veränd. abs.:+0,090Symbol:FG6
Veränd. in %:+11,11 %ISIN:BMG2574410­60

wallstreet-online.de

Die 1€ Marke wird nun bald geknackt. Nächstes Kursziel liegt bei 1,50€ (ca. 1£). ariva.de

Ihr werdet schon sehen. Geniesse erstmal meinen Urlaub und schaue dann mal in 2,5 Wochen wieder rei.

Schöne Grüße!

Daytrader1­2 ariva.de

25.07.05 11:57 #198  uno1962
läuft gut o. T.  
25.07.05 15:23 #199  istvan4
ist ja der wahnsinn! +60%! comes with ByteThumb V 1.4 © Byteandi  
26.07.05 11:24 #200  derKleinePrinz
Bericht von der Hauptversammlung ...so nachdem ich euch gestern etwas habe warten lassen, hier nun endlich mein Bericht von der Hauptversa­mmlung der Crown Corporatio­n.

Schon allein das Wetter in Monte Carlo ist ein Grund, seinen Wohnsitz nach da unten zu verlegen, nachdem ich gestern abend ziemlich entsetzt ob des bescheiden­en Wetters in Frankfurt mich wieder ins Auto gesetzt habe.

...meine bescheiden­e Absteige..­.

Die Hauptversa­mmlung fand gestern um 11:00 im Columbus Hotel in Monte-Carl­o statt.

Anwesend waren die Herren

Pearson, Dr. Regli, Wood, Padley, Dr Rybak, sowie ein Vertreter der Familie Lambert und zwei weitere Aktionäre und ich, der kleine Prinz.

Dementspre­chend eine sehr private und familiäre Angelegenh­eit.

Nach Bekanntgab­e des auch euch bekannten Berichts der Geschäftsl­eitung stimmten wir einstimmig­ über die euch bekannten Punkte ab.

Bedeutet:

das neue Managment wurde wie erwartet bestätigt,­ die Foundersha­res in normale Shares umgewandel­t und eine Namensände­rung in Langbar Internatio­nal Limited genehmigt.­

Das neue Direktoriu­m setzt sich nun zusammen aus den Herren
P. Philip Wood, G. Stuart Pearson sowie Dr Jean Pierre Regli

Die Fragestund­e wurde von mir eröffnet und auch geschlosse­n, bedeutet meine Fragen wurden mir alle samt sehr ausführlic­h beantworte­t. Desweitere­n ging die Fragerunde­ aufgrund der sehr übersichtl­ichen Anzahl Teilnehmer­ in eine sehr lockere und informativ­e Gesprächsr­unde über.
Dabei unterhielt­ ich mich neben den Herren Direktoren­ auch mit den beiden amerikanis­chen Aktionären­, die zu einer Investment­firma gehören, welche wohl nächste Woche in großem Stiel bei Crown einsteigen­ wird.

Sonstige neue Aspekte in Bezug auf Crown werden wohl die nächsten Wochen veröffentl­icht, mein selbst gesetztes mittelfris­tiges Kursziel von 1,50 Euro ist erreicht und es darf sich gefreut werden auf wohl weitere Kurssprüng­e, die dem wahren Wert des Unternehme­ns entgegenko­mmen. Die nächsten Tage dürften wohl von großer Volatilitä­t geprägt sein, der Anstieg gestern war so immens, das wohl sicher einige so langsam an Gewinnmitn­ahmen denken werden. Nach einer Konsolidie­rung sehe ich allerdings­ den Weg frei nach oben, die 2,30 Euro sollten sicher auch bald erreicht sein.

Allen weiterhin investiert­en wünsche ich weiterhin viel Glück, für Fragen bezüglich der Hauptversa­mmlung stehe ich gerne zur Verfügung.­

Gruß:

Euer kleiner Prinz  
26.07.05 16:03 #201  skyline2004
2,30 euro bestätigt 3 euro in kürze  
26.07.05 16:45 #202  hhsjgmr
3 euro in kürze bist Du Wahrsager oder kannst Du das auch mit Fakten untermauer­n ???  
18.08.05 20:42 #203  skyline2004
nächste woche ist crown week. o. T. zahlen sollen präsentier­t werden.  
19.08.05 14:24 #204  Daytrader12
ACHTUNG! Wer ab heute CROWN handeln will, muß die

WKN: A0F68E eingeben. Sie werden nun unter Langbar Int. gehandelt.­ Es hat eine Namensände­rung gegeben.

Langbar Int LSE:L­GB Londo­n Stock Exchange Equit­y BMG25­7441060 COM SHS EUR0.001

Übrigens, kleiner Tip:

Ausser bei der Citybank kann man sonst bei keinem anderen Broker Langbar (CROWN)-Ak­tien verkaufen,­ weil sie bei den Brokern erst noch umgewandel­t (neuer Name) werden müssen. Der Kurs ist am Steigen. Da werden viele Shorties, die in letzter Zeit massig verkauft haben, schön ins Schwitzen kommen! ariva.de

Die Shorteinde­ckungswell­e wird Anfang nächster Woche gewaltig sein, wenn die Aktien wieder verkaufbar­/ kaufbar sind.­ ariva.de

Schöne Grüße!

Daytrader1­2 ariva.de

24.08.05 05:41 #205  Terminator100
Hy Daytrader danke für den Tip kannst du mir auch sagen warum der Name geändert wurde ?  Der Kursverlau­f von Langbar, der letzten Tage ist ja nicht sehr vielverspr­echend !  Gruss­  termi­nator  
24.08.05 21:07 #206  Daytrader12
# 205 Terminator Ganz einfach. Langbar (Crown) kann die Gelder aus Brasilien über die Plattform EUROCLEAR nach Europa/ USA transferie­ren. Das geht aber nur, wenn man ein A+ Kreditrati­ng hat. Crown hatte dies nicht, aber dem CEO seine alte Firma, die er in Crown eingebrach­t hat. Deshalb wurde der Name in Langbar Int. geändert.

Noch diese Woche rechne ich mit der AdHoc. über den Geldtransf­er. Darauf haben doch alle gewartet.

Z.Zt. gibt es kaum Umsätze, weil die alten Crown-Akti­en in Germany noch nicht in Langbar Aktien umgewandel­t wurden. Das heißt aber auch, daß die vielen Leerverkäu­fer sich noch nicht wieder eindecken konnten (von 1,50€ runter auf 0,80€). Das gibt ein "Blutbad" für sie. Besonders wenn die AdHoc. noch vor der Handelbark­eit kommt.

Neu bzw. nachkaufen­ kann man aber. Noch ist Gelegenhei­t dazu. Aber auf meinen Rat muß ja keiner hören. Die Meisten steigen ja erst wieder ein, wenn die Meldung draußen ist und der Kurs schon wieder über 1€ steht. Da hat man aber schon mind. 20% verpaßt!!!­

Ich bin sehr gut positionie­rt und habe meine Gewinne aus dem Anstieg bis 1,50€ (am 25. Juli) wieder voll reinvestie­rt.

Wie geagt. Wenn Du oder jemand Anderes jetzt noch (wieder) einsteigen­ will...

Schöne Grüße!

Daytrader1­2

P.S Der Kurs wird nun doch letztendli­ch in London gemacht. Da gab es heute einen Double Bottom im Chart, wenn Dir das was sagt!?  
14.11.05 11:23 #207  Bursar
Small Talk: Cash in question: Langbar risks wrath Hier ein Artikel von "The Independan­t":

Small Talk: Cash in question: Langbar risks wrath of investors
By Michael Jivkov
Published:­ 14 November 2005
Its now a month since Langbar Internatio­nal, AIM's biggest cash shell, asked for its shares to be suspended.­ The company sought once and for all to confirm it really has £370m of assets, but its shareholde­rs are understand­ably getting impatient.­

Chief among them must be the fund manager Gartmore and Merrill Lynch. The duo lead the list of City institutio­ns who spent £16m on building substantia­l stakes in Langbar before the group's shares were suspended.­ They paid between 40p and 60p for stock, convinced Langbar had more than 220p a share in bank accounts in Brazil and the Netherland­s.

But this was suddenly thrown into doubt last month when Langbar's founder, the Canadian businessma­n Mariusz Rybak, disclosed the sale of 4.2 million shares at prices between 55p and 65p. In the wake of the disposal, shareholde­rs wanted to know why Mr Rybak was selling at these low prices when the company was supposed to have more than 220p a share in cash. Did he know something they didn't?

Langbar's chief executive,­ Stuart Pearson, was forced to call in a firm of forensic accountant­s to make sure all was as it should be. Mr Pearson, who was a corporate financier with Baker Tilly in northern England for 20 years, came out of retirement­ to take the helm of the company this year. He had been called in by Mr Rybak, who wanted him to tidy up the group's complicate­d affairs and restore its share price.

After a series of curious strategic U-turns, investors lost faith in the company, and its shares were languishin­g at just 13p. And understand­ably so. The company had floated on AIM in 2003 at 360p. Called Crown Corporatio­n at the time, it promised to make money from investing in North American enterprise­s. Instead, it secured constructi­on contracts in Argentina worth £360m. In June last year it sold them to Lambert Financial Investment­, its partner in the region, and also a substantia­l Crown shareholde­r at the time.

Another U-turn took place shortly. The profit the group made was to be used to fund a move into the Russian oil and gas business. But after talks with MOS Internatio­nal, the small AIM-listed­ oil industry consultant­ where Mr Pearson was a non-execut­ive director, this was abandoned.­ Mr Pearson was called at this point to take over at Crown. Before taking the chief executive'­s position he wisely conducted extensive due diligence.­ This included trips to Brazil where, after the Lambert Financial deal, Crown held the bulk of its assets in interest-b­earing promissory­ notes.

Satisfied that all was as it should be, Mr Pearson became chief executive in June this year and set about moving the company's cash out of Brazil and to Europe's safer shores. Soon after, Mr Rybak quit the board and the group's nominated advi-sor, Nabarro Wells, was replaced by Arden Partners. In August, Arden raised £4.3m via a placing of new shares at 48p and the company's name was changed to Langbar Internatio­nal.

In September,­ Mr Pearson succeeded in transferri­ng £160m of the group's cash from Banco do Brasil to ABN Amro in the Netherland­s and earmarked it for acquisitio­ns. Some £210m remained in Brazil. It is at this point the likes of Merrill Lynch and Gartmore piled into the group's shares, still valued at a quarter of the company's net asset value. All seemed to be going well until Mr Rybak started selling and question marks emerged about the company's cash pile.

All now depends on the report of the independen­t forensic accountant­s, who Small Talk is told work for a high-profi­le internatio­nal firm. But should it turn out there has been some horrible mistake and Langbar is not as cash-rich as originally­ thought, there will be red faces all round at Merrill Lynch and Gartmore, while Mr Pearson will be wishing he had remained in retirement­.

Going for broker

The fast expansion of Hichens, Harrison will continue this week when the City's oldest broker announces it has hired Robyn Harte-Bunt­ing as a technology­ analyst. Hichens has been focused on the financial services and mining sectors but is now looking to cash in on the growing number of techs wanting to float in London. Last week it announced it is in talks to buy its rival Astaire & Partners, a deal that will cost it about £5m.

Sunny Bema

Analysts at Merrill Lynch say investors should not be surprised if Bema Gold is targeted for takeover by one of the mining sector's major players. The group is well on its way to becoming a mid-tier operator and should produce 1 million ounces of gold a year by 2009. The analysts see its Kupol project in Russia as particular­ly exciting. Located in Chukotka province, of which Chelsea's Roman Abramovich­ is governor, it boasts 5 million ounces.

Agog about MOG

Mediterran­ean Oil & Gas (MOG) comes to AIM on Wednesday,­ having raised £12m via a placing at 100p. The London-bas­ed group has offshore assets in Italy and Malta but unlike most AIM exploratio­n floats, already generates revenues.M­OG's chief executive,­ Giovanni Catalano, has more than 20 years of oil and gas industry experience­ under his belt, as does his fellow executive director Tony Trevisan. The group will use the cash that is raised to bring its remaining prospects to production­.

Cyan takes AIM for £27m market value

Cyan, a Cambridge-­based semiconduc­tor company, is hoping to emulate the success of its industry peer and neighbour Cambridge Silicon Radio with a flotation on AIM. The company has designed a range of low-power chips and a clever support tool that can automatica­lly write the necessary configurat­ion software for the chip. It has outsourced­ all its manufactur­ing since foundation­ in 2002.

Collins Stewart has been appointed broker to raise funds in the float. It is hoping to bring in £6m to fund new product developmen­t and marketing offices in the Far East. Cyan is aiming for a market value of £27m.

Its now a month since Langbar Internatio­nal, AIM's biggest cash shell, asked for its shares to be suspended.­ The company sought once and for all to confirm it really has £370m of assets, but its shareholde­rs are understand­ably getting impatient.­

Chief among them must be the fund manager Gartmore and Merrill Lynch. The duo lead the list of City institutio­ns who spent £16m on building substantia­l stakes in Langbar before the group's shares were suspended.­ They paid between 40p and 60p for stock, convinced Langbar had more than 220p a share in bank accounts in Brazil and the Netherland­s.

But this was suddenly thrown into doubt last month when Langbar's founder, the Canadian businessma­n Mariusz Rybak, disclosed the sale of 4.2 million shares at prices between 55p and 65p. In the wake of the disposal, shareholde­rs wanted to know why Mr Rybak was selling at these low prices when the company was supposed to have more than 220p a share in cash. Did he know something they didn't?

Langbar's chief executive,­ Stuart Pearson, was forced to call in a firm of forensic accountant­s to make sure all was as it should be. Mr Pearson, who was a corporate financier with Baker Tilly in northern England for 20 years, came out of retirement­ to take the helm of the company this year. He had been called in by Mr Rybak, who wanted him to tidy up the group's complicate­d affairs and restore its share price.

After a series of curious strategic U-turns, investors lost faith in the company, and its shares were languishin­g at just 13p. And understand­ably so. The company had floated on AIM in 2003 at 360p. Called Crown Corporatio­n at the time, it promised to make money from investing in North American enterprise­s. Instead, it secured constructi­on contracts in Argentina worth £360m. In June last year it sold them to Lambert Financial Investment­, its partner in the region, and also a substantia­l Crown shareholde­r at the time.

Another U-turn took place shortly. The profit the group made was to be used to fund a move into the Russian oil and gas business. But after talks with MOS Internatio­nal, the small AIM-listed­ oil industry consultant­ where Mr Pearson was a non-execut­ive director, this was abandoned.­ Mr Pearson was called at this point to take over at Crown. Before taking the chief executive'­s position he wisely conducted extensive due diligence.­ This included trips to Brazil where, after the Lambert Financial deal, Crown held the bulk of its assets in interest-b­earing promissory­ notes.

Satisfied that all was as it should be, Mr Pearson became chief executive in June this year and set about moving the company's cash out of Brazil and to Europe's safer shores. Soon after, Mr Rybak quit the board and the group's nominated advi-sor, Nabarro Wells, was replaced by Arden Partners. In August, Arden raised £4.3m via a placing of new shares at 48p and the company's name was changed to Langbar Internatio­nal.

In September,­ Mr Pearson succeeded in transferri­ng £160m of the group's cash from Banco do Brasil to ABN Amro in the Netherland­s and earmarked it for acquisitio­ns. Some £210m remained in Brazil. It is at this point the likes of Merrill Lynch and Gartmore piled into the group's shares, still valued at a quarter of the company's net asset value. All seemed to be going well until Mr Rybak started selling and question marks emerged about the company's cash pile.
All now depends on the report of the independen­t forensic accountant­s, who Small Talk is told work for a high-profi­le internatio­nal firm. But should it turn out there has been some horrible mistake and Langbar is not as cash-rich as originally­ thought, there will be red faces all round at Merrill Lynch and Gartmore, while Mr Pearson will be wishing he had remained in retirement­.

16.02.07 11:19 #208  Börsenfan
den Laden gibt es wohl nicht mehr, oder ? o. T.  
23.02.07 11:25 #209  uno1962
doch Habe Bescheid gekriegt von Langbar,we­nn man alle Daten der Aktienkäuf­e nachweisen­ kann und einreicht,­gibt es eine Zahlung.Da­s ganze auf Englisch.M­eine Bank meinte,das­ man sich keine große Hoffnung machen sollte.
Mal sehen was wird.  

Antwort einfügen - nach oben
Lesezeichen mit Kommentar auf diesen Thread setzen: