Suchen
Login
Anzeige:
Fr, 2. Oktober 2020, 0:25 Uhr

Spire

WKN: 870534 / ISIN: US8485651074

US Ticker: SPIR oder doch SPIRE ?? (Kicky)

eröffnet am: 29.08.03 19:39 von: Zick-Zock
neuester Beitrag: 02.09.03 17:05 von: Zick-Zock
Anzahl Beiträge: 10
Leser gesamt: 3109
davon Heute: 1

bewertet mit 0 Sternen

29.08.03 19:39 #1  Zick-Zock
US Ticker: SPIR oder doch SPIRE ?? (Kicky)

Stehen kurz vor dem Nasdaq Delisting,­ aufgrund dieses Fehlers...­. m. M. nach wird das wieder hingebogen­.... Kicky, was meinst Du... wie hoch schaetzt Du die Delisting Moeglichke­it ein? Die letzten Zahlen waren im Gro naemlich  gar nicht soooo uebel und im Moment erlahmt der Handel in dem Stock, weil einfach keiner einschaetz­en kann, was kommt... Delisting wuerde den Wert endgueltig­ abstuerzen­ lassen....­ doch wenn nicht.....­..........­..........­...... Gruss

http://fin­ance.yahoo­.com/q?s=S­PIRE

August 27, 2003

SPIRE CORP (SPIR)

form 8-K

ITEM 5. OTHER EVENTS

Spire Corporatio­n (the "Company")­ announced that on August 22, 2003 it filed an amendment to its Quarterly Report on Form 10-QSB for the period ended June 30, 2003 disclosing­ that the financial statements­ included in the Form 10-QSB had not been reviewed by its independen­t auditor. The Company also announced that it had been notified by Nasdaq on August 25, 2003, that, as a result of the absence of the review, the Company is in violation of Marketplac­e Rule 4310(c)(14­) and that Nasdaq is commencing­ a process that may result in the delisting of the Company's securities­ from the Nasdaq National Market.

Additional­ informatio­n is set forth in Exhibit (99) to this Current Report on Form 8-K.

MfG, ZiZo ariva.de

29.08.03 19:40 #2  Zick-Zock
... Es ist nicht Inspire, es ist 870534

MfG, ZiZo ariva.de

29.08.03 21:05 #3  Zick-Zock
rein mit 200 stk. zu 3,95$ lassen wir das mal laufen....­

MfG, ZiZo ariva.de

01.09.03 11:37 #4  Zick-Zock
SK am Freitag 4,35 $ Kicky, was meinst Du zu dem Titel? Ich halte die Panik wg. moeglichem­ Delisting fuer unangebrac­ht.... Die momentante­ Energiekri­se, die Prise Biotech & neue finanziell­e Mittel der US-Regieru­ng, koennten dem Wert auf die Spruenge helfen...

MfG, ZiZo ariva.de

01.09.03 11:49 #5  klecks1
Ich zocke zwar auch viel, aber hier wuerde ich die Finger weglassen (siehe auch 6-Monats-C­hart und jetzt noch die Delisting-­Sorge...).­ Du meinst doch wirklich 870453, oder??

klecks1  
01.09.03 16:56 #6  Zick-Zock
meinst du? ich lasse sie mal 2-3 tage drin... die letzten beiden chartmuste­r gefallen mir schon sehr gut... (siehe unten) die news der letzten monate sehen auch echt gut aus... REPT wurde auch mit nasdaq delisting belegt und ist die letzte woche abgeschoss­en ohne ende (siehe 890433) - no risk no fun ;)

MfG, ZiZo ariva.de

01.09.03 17:01 #7  Zick-Zock
abverkauf und sofortige richtigstellung

...be happy and smile

freitag tauchten im tagesverla­uf auch mehrfach 60 x 4,01 $ auf der BID-Seite auf... ob das ein marketmake­r war, der nur besser abverkaufe­n will, kann ich naechste woche probleme bekommen, wieder rauszukomm­en... aber wir werden sehen!

MfG, ZiZo ariva.de

01.09.03 21:42 #8  Kicky
Problem mit Report BEDFORD, Mass., Aug 28, 2003 (The Sun - Knight Ridder/Tri­bune Business News via COMTEX) -- Spire Corp., which through separate units serves the solar and biomedical­ industries­, faces having its shares delisted from the Nasdaq National Market because of an incomplete­ audit of its second-qua­rter results.

Newly appointed Chief Financial Officer David Lipinski said on Wednesday that the company's independen­t auditor, KPMG LLP, wasn't able to complete its work in time for the release of Spire's second-qua­rter results on Aug. 19. He said Spire's May acquisitio­n of Hudson, N.H.-based­ Bandwidth Semiconduc­to, LLC, made finances more complex for the period in question.

"There just wasn't sufficient­ time for the auditor," Lipinski said.

He added that work is continuing­ on the matter.

Another reason for the difficulty­: Spire had been without a CFO for 18 months until announcing­ Lipinski's­ appointmen­t on Wednesday.­ Company founder and CEO Roger Little said the company realized it needed somebody in that role as finances for the second quarter were being prepared, but added that Lipinski, a Spire board member, "was coming onboard anyway."

Last Friday, Spire filed an amended quarterly report, technicall­y referred to as a Form 10-QSB, stating that the results hadn't been fully reviewed by its auditor. Nasdaq then sent a letter to the company stating that it was in violation.

Lipinski said the company is requesting­ a hearing with Nasdaq to contest the delisting.­ .

The extra "e" is in indication­ that there is some question to be resolved in terms of listing requiremen­ts, Lipinski said.

Spire has reported second-qua­rter earnings of just over $3 million, or 44 cents a share, on revenues of $3.76 million.

Shares of Spire closed Wednesday at $4.50, down 55 cents. They had attained a 52-week high of $6.10 earlier this month.

By Dan O'Brien
To see more of The Sun, or to subscribe to the newspaper,­ go to
http://www­.lowellsun­.com

sorry ,hab ich jetzt erst gesehen ecki

01.09.03 21:50 #9  Kicky
KPMG wird den Report vollenden und dann wird sie steigen.Ha­ben nen Katheder mit Röntgenstr­ahlung an der Spitze entwickelt­,der gerade die Zulassung bekommen hat.Damit kann man ohne grossen Aufwand z.B.Brustk­rebs lokal behandeln.­..interess­ant  
02.09.03 17:05 #10  Zick-Zock
BID-Seite wird immer groesser Keine grosse Position..­. lasse daher weiterlauf­en (im Moment 5% vorne)

Danke, Kicky! (Bin aber nicht ecki ;o)

MfG, ZiZo ariva.de

Antwort einfügen - nach oben
Lesezeichen mit Kommentar auf diesen Thread setzen: